gonda-joost.reismee.nl

Dagje zoeken

Wij willen naar Valparaiso, een Unesco plaatsje aan de kust maar dan moesten we eerst met de metro naar het busstation om te kijken waarvandaan en hoe laat die bussen gaan. Dus wij wandelen, een half uur (!) naar het metrostation het dichtst hierbij want we hebben nog geen contant geld, tot nu toe kon alles met creditcard maar de bus wordt een ander verhaal.

Op het metrostation een uiterst behulpzame dame die ons een bip! kaart wil verkopen...contant graag. Wij weer de stad in van bank naar bank, geldautomaat naar geldautomaat, nergens word welke kaart dan ook geaccepteerd. Ten einde raad gaan we naar de Bank Chile, al bijna niet meer in staat te kunnen geloven dat het nog gaat lukken...je raadt het al, het lukt !

Vol goede moed reizen we richting busstation voor een kaartje naar Valparaiso....man wat hebben die chilenen toch een spraakgebrek en zij begrijpen ons vloeiende spaans niet...ongelofelijk. Uiteindelijk dan toch een buskaartje kunnen kopen en na alweer zeker een half uur in de brandende zon in ons vloeiende spaans aan iedereen gevraagd waar we moesten zijn. Afijn, we hebben een enkele rit naar Valparaiso, morgenochtend om 10 uur vertrekken en 1 uur en 45 minuten later zullen we aankomen. Ben heel benieuwd.

De metro is heel duidelijk en snel. We zijn nog naar de Plaza de Armas geweest, wel mooi maar giga druk. Heel Santiago trouwens. Je wordt er om de haverklap gewaarschuwd om je tas goed voor je te houden en zelfs je horloge en ketting af te doen...al heb ik er niets van gemerkt, ze zullen het niet voor niets zeggen.

De foto's worden nog overgezet dus nog even geduld... ;-)

Tot snel !

Joost en Gonda

We zijn er

Hallo allemaal,

Nou, eindelijk zijn we er dan. Wat een reis. gisteren waren we om half drie op Atlanta, een enorme luchthaven maar als je er ruim 7 uur moet zoetbrengen, al snel niet zo groot meer.

We kwamen er pas om 5 uur achter dat we tóch naar buiten konden met een ondergrondse metro. Nu, dat is handig voor de terugreis, dan moeten we daar vanaf 6 uur 's morgens tot 16.30 u blijven en dan gaan we dus meteen de stad in.

Toen de vlucht naar Santiago, van 21.50 u tot 9.20 u (Santiago tijd), heerlijk geslapen en de jetlag viel dus mee, als slaap je niet zoals thuis.

Ons appartement is heel mooi, alles zit er op en er aan en we hebben een groot balkon dat zo uitkijkt op de Andes, ik kijk mijn ogen uit, we zitten 25 hoog en ik kan niet wachten op de zonsondergang. Je moet niet naar beneden kijken, want dan kijk je in een bouwput ! Ze zijn hier volop aan het bouwen maar met dit uitzicht ga je echt niet naar beneden zitten kijken !

Laughing
Er is ook een zwembad op het dat (28 hoog !) en beneden een sportzaal, sauna en nog een zwembad.

Met mijn beste Spaans zijn we nog 3 keer onderweg geweest voor we de enorme Supermercado hadden gevonden. Die Chilenen zijn supervriendelijk maar volgens mij hebben ze allemaal een spraakgebrek en weten ze niet hoe snel ze moeten praten...pffhh

Wink

Het is nu 18.30 u, bij jullie 22.30 u. Ik ga Joost even wakker maken en dan gaan we een hapje eten, we hebben al gezien dat er keuze genoeg is, het is lekker zwoel dus heb beloofd een mooie avond te worden.

Foto's volgen nog !

Groetjes,

Joost en Gonda

Bijna zover

Morgen vertrekken we dan eindelijk naar Santiago, Chili. Het wordt geen wereldreis, het is een gecombineerde vakantie/zakenreis. Voor mij is het wel 3 weken vakantie

Laughing

We vertrekken vanaf Düsseldorf om 10.10 uur. Dan hebben we, na een vlucht van 10 uureen tussenstop in Atlanta, Amerika en mogen daar 7 uur en 20 minuten wachten. Dan gaan we weer 10 uur vliegen en komen dan om 9.20 uur aan in Santiago, Chili. Niet teveel over nadenken maar. We hebben slaaptabletjes mee dus dat komt wel goed.

Het is er hoogzomer en hier gaat het van de week 10 graden vriezen ! Perfecte timing van mijn Joostje

Cool

De boel is al bijna ingepakt, vannacht een kort nachtje en dan hoop ik snelonze ervaringen hier te kunnen delen.

Hasta luego ! Joost en Gonda

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!