gonda-joost.reismee.nl

2e Poging

Vanmorgen had ik fikse hoofd- en buikpijn, waarschijnlijk een lichte zonnesteek opgelopen. Joost had al om 7 uur een conferencecall dus we waren vroeg uit de veren. Joost naar de baas en ik er weer op uit. Eerst de Bip kaart laten upraden met 12.000 pesos, kan ik weer even vooruit. Toen met de metro naar Plaza Boquedana waar ik nu in ene keer goed liep richting de cerro Cristobal. Wat een opluchting, ik liep zo door de wijk Bella Vista, heel erg Chileens, allemaal kleine eettentjes met terrasjes en het personeel dat je bij iedere gelegenheid hun terras op wil lokken. Maar ik heb genoeg aan mijn flesje water en maaltijdreep. Het was een heel andere beleving dan gisteren.

Na het wandelen in een soort parkje onder een boom op een bankje mijn volgende route uitgestippeld. Terug naar de metro en dan naar station Republica waar volgens Joost zijn Chileense collega's de Concha y Toro in de wijk Brasil erg mooi moest zijn. Eerlijk is eerlijk, het was weer even zoeken en vragen maar ik bleek er recht tegenover te staan. Dan moet je nog met levensgevaar 2 drukke wegen oversteken maar dat doen zelfs de oudste vrouwtjes in Chili, dus hoppekee maar.

Het was de moeite waard. Geen rechthoekige geometrie maar passages met bogen en erkers en stucornamenten. Het is of je een hele andere stad binnenstapt. Hier ook weer hele aardige mensen die met je op de foto willen en alles van je willen weten en je hun fles bier aanbieden .

Tongue out

Ik ga niet meer een half uur lopen als ik niet de juiste bus kan vinden. Ik was op station Escuela Militair uitgestapt omdat we dachten dat daar de bus naar ons appartement stopte maar ik vond hem niet. Een taxi aangehouden en voor 3 euro stond ik 10 minuten later keurig voor de deur.

Het is nu half negen geweest en Joost is nog steeds aan het werk, zijn biertje wacht, de kip is inmiddels afgekoeld en de hemel kleurt rood.

Frown
Wel jammer dat we niet 3 weken samen vrij hebben. Maar dit weekend weet ik precies waar we moeten zijn voor de mooiste plekjes en kan hij zijn hart nog even ophalen.

Hasta Luega !

P.s.: Ik heb mijn cursusboeken bij me en had me echt voorgenomen om te gaan leren maar het komt er niet van, sorry Ans, maar overdag doe ik wel mijn best en Joost 's avonds met bestellen.

Wink

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!